Poznaj 4 zasady, efektownych rozmów telefonicznych

Nie znoszę rozmawiać przez telefon. Kiedy to tylko możliwe, wszystkie sprawy załatwiam listownie, mailowo lub sms-em. Jednak czasami trzeba się przełamać i wykonać jakiś ważny telefon. Warto wtedy pamiętać o zasadach, które pomogą Ci efektywnie prowadzić rozmowy telefoniczne.


Zrób notatki

Przed przystąpieniem do rozmowy przejrzyj umowy, faktury, maile, zrób notatki. Jeśli dyskusja będzie zbyt emocjonalna możesz zapomnieć części argumentów, czy pytań jakie chcesz zadać. Rozmowa telefoniczna to nie spotkanie twarzą w twarz, śmiało możesz czytać z kartki!


Bądź cierpliwy

Jeśli choć raz dzwoniłeś na infolinię, powinieneś wiedzieć, że musisz uzbroić się w cierpliwość. Często najpierw musisz wcisnąć kilka cyfr, żeby połączyć się z odpowiednim działem, a następnie słuchać przez kilka minut „Dla Elizy” Beethovena. Niestety nie masz wpływu na to, jak szybko zostaniesz połączony, a skoro nie jest to od Ciebie zależne, nie stresuj się, po prostu przeczekaj.


Zapytaj o imię i nazwisko rozmówcy

Podczas rozmowy warto zastosować pewien trick. Zapytaj o imię i nazwisko rozmówcy (bo prawdopodobnie początkowo tego nie wyłapiesz), a następnie zanotuj tę informację. Przyda Ci się ona, gdy będziesz musiał ponownie kontaktować się w danej sprawie. Wtedy łatwiej będzie prowadzić o rozmowę z osoba wtajemniczoną. Dodatkowym plusem jest to, że pracownik BOK, mając świadomość, że może zostać zidentyfikowany, chętniej pomoże Ci w rozwiązaniu problemu.


Bądź miły

Niestety większość rozmów z Biurem Obsługi Klienta, wiąże się z tym, że usługi firmy nie były/nie są dla nas zadowalające, dlatego rozumiem, że możesz być w kiepskim humorze, jednak nie wyżywaj się na pracowniku. Osoba po drugiej stronie, musi działać zgodnie z zasadami firmy, poza tym nie jest tak naprawdę osobą decyzyjną. Dlatego złość nie zmieni nic, oprócz humoru Twojego i Twojego rozmówcy. Poza tym pamiętaj, ze karma wraca…


Jeśli zastosujesz się do tych czterech zasad, rozmowa pójdzie gładko i łatwiej osiągniesz swój cel. Jeśli pominęłam jakiś ważny szczegół – śmiało uzupełnij ten wpis w komentarzu.

Zapisz

Zapisz

Miło Cię widzieć. Rozgość się!