Blogerze! Poznaj sposób na skuteczną promocję bloga!

growth-chart

Każdy bloger, który poważnie i profesjonalnie traktuje swój blog, ma świadomość, że dzisiaj nie wystarczy już dobra treść. W natłoku informacji bardzo prawdopodobne, że wspaniała treść nie obroni się sama – jak zwykło się mawiać. Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców potrzebna jest promocja. Promocja treści, promocja marki osobistej i promocja bloga.. I właśnie o tym, na jakie sposoby można skutecznie i tanio (właściwie za darmo) promować blog, będzie dzisiejszy wpis. Czytajcie!

Newsletter

Czyli wysyłanie wiadomości tekstowych na skrzynki elektroniczne osób, które zapisały się na specjalną listę. Na tę listę można zapisać się przez formularz, który można zamieścić na Fanpage, na naszej stronie internetowej lub rozesłać za pomocą linków do osób, które mogą być zainteresowane naszą działalnością.

Osobiście korzystam z MailChimpa, który jest darmowy do 2000 subskrybentów, jest intuicyjny i wart polecenia.

Kiedy zaczynamy budować swoją listę mailingową, okazuje się, że ludzie niezbyt chętnie zostawiają nam swoje adresy mailowe. Dlatego osoby, które traktują newsletter poważnie, stosują pewne triki zachęcające do zapisów. Czyli najczęściej proponują prezenty, w zamian za pozostawienie adresu e-mail.

Warto pamiętać, że newsletter nie może pełnić wyłącznie funkcji przypomnienia o postach na blogu. Od tego mamy czytniki RSS.

Pliki do pobrania

Mam tu na myśli nie tylko e-booki, ale także planery, organizery, wzory umów, fiszki, zeszyty ćwiczeń itp. Tak naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia. Pliki te pozwalają Ci umocnić Twój status eksperta, ale także pokazać, że nie tylko posiadasz ogromną wiedzę w danym temacie, ale także, że potrafisz wykorzystać tę wiedze w praktyce. dlatego warto przemyśleć:

  • Jaki plik mogę udostępnić?
  • Z jakich narzędzi korzystam?
  • Jak mogę je udoskonalić?
  • Jak mogę pomóc swoim czytelnikom rozwiązać jakiś problem?

Grupa na Facebooku

Nie mam tu na myśli aktywnego udzielania się w grupach. Idziemy o krok dalej: tworzymy własną grupę na Facebooku, która działa na naszych zasadach, która nie opiera się wyłącznie na promowaniu naszych treści. Tworzymy ciekawy kontent, rozwiązujemy problemy, tworzymy zaangażowaną społeczność wokół bloga i grupy

Moja grupa na FB

Grafiki i Infografiki

Nadajemy formę graficzną treściom, które chcemy przekazać odbiorcom. Możemy to robić za pomocą programów graficznych, tabletów graficznych, czy nawet za pomocą kartki i ołówka. Nie musisz nawet umieć rysować. Wystarczy ciekawy pomysł, aby grafiki rozeszły się wirusowo w sieci.

Patrz: KasiRysiki (Kasia umie rysować, ale jej styl jest możliwy do odtworzenia przez każdego).

Infografiki mogą być świetną ilustracją Twoich treści, czy ich uzupełnieniem. Możesz w nich umieszczać wyniki ankiet, podsumować swoją twórczość, czy zamieszczać porady.

Podcasty

Pliki audio wypuszczane cyklicznie, posiadające określoną tematykę. Pozwalają one na dzielenie się naszymi opiniami, komentowanie trendów, a także na rozmowy z ciekawymi ludźmi z naszej branży. Dzięki temu możemy nie tylko dzielić się naszą wiedzą, ale wzbogacać naszą treść o doświadczenia i wiedzę innych ludzi. Dzięki temu nasza treść jest bardziej wartościowa.

Mój podcast (cały czas walczę z iTunes)

Video

Najbardziej popularną platformą video jest Youtube. Nie ma on dużej konkurencji na rynku. I mimo, że Facebook obcina zasięgi postów, w których zawarty jest link do YT, to nadal warto zostać na tej stronie, ponieważ jako produkt Google jest on pozycjonowany bardzo wysoko. Dodatkowo, YT promuje treści własnych twórców, więc jeżeli zrobisz dobry materiał, to YT postara się o to, aby dotarł on do jak największej ilości odbiorców.

Pamiętaj, że w filmach nie musisz pokazywać własnej twarzy. W zamian możesz pokazywać ciekawe widoki, prezentację, lub pracę Twoich rąk.

Mój kanał na YT

Live

Ostatnia forma jest najtrudniejsza do ogrania. O ile Snapchat oraz Instagram Stories, pozwalają Ci jeszcze na weryfikację czy na pewno chcesz to opublikować, czy w tle nie pojawiło się coś niepożądanego itp. To Periscope, Facebook Live czy webinar, nie dają takiego komfortu. Dlatego stosując te formy promocji, powinniśmy mieć pewne obycie przed kamerą, umieć panować nad emocjami i potrafić ugryźć się w język.

I to by było na tyle! Mamy różne formy promocji. Wszystkie są darmowe! Dlatego polecam wypróbowanie każdej z nich. Może coś przypadnie Ci do gustu!